Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego? Aby móc odnosić sukcesy w sprzedaży w sieci, należy w pierwszej kolejności przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu, a później sprawić, aby kupił on dany towar. W bardzo wielu przypadkach ludzie kupują przy pomocy swoich oczy. Właśnie dlatego jednym z elementów dobrej produktowej strony są zdjęcia. Oczywiście, to, jakie to będzie zdjęcie, jest zależne w dużej mierze od danego produktu. Jest ono tak samo ważne, a niekiedy jest ważniejsze nawet niż opis sam w sobie. Zanim umieścimy produkt w swoim sklepie, zróbmy po prostu analizę, jak w tym przypadku ważne jest zdjęcie, jak zrobić, gdzie je ewentualnie kupić, a może wykonać je samemu?

Zdjęcia na stronę produktową

Każdy produkt w internetowym sklepie powinien mieć swoją stronę, na której zostanie starannie opisany. Bardzo ważny jest sam opis. Pełnić on może dwie funkcje. Po pierwsze, jest to funkcja czysto informacyjna, a więc sama charakterystyka produktu. Bardzo ważne jest umieszczenie na niej wszelkich możliwych technicznych danych. Dla klienta informacje te są najważniejsze. Po drugie opis ma zachęcić do zakupu. Odpowiednio napisany może przekonać kogoś do zakupu towaru. Klient, gdy go czytam, musi czuć od razu u siebie potrzebę zakupu. Tak samo jest ze zdjęciem. Z jednej strony ma ono przedstawiać po prostu sam produkt. Każdy chce przecież wiedzieć, jak wygląda produkt, który ma się ochotę kupić. Jednak zdjęcie także może klienta wprawić w zachwyt, a więc pokazać produkt w formie możliwie najlepszej. Przybliży to znacznie go do decyzji o samym zakupie. 

Dlaczego produktowe zdjęcia są takie istotne?

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?
Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Po prostu jest to sama składowa elementu sprzedaży oraz marketingu. Dobrze produktowe zdjęcie jest elementem samego opisu produktu. Dzięki niemu klient doskonale wie, co kupuje, ale ma ono także zachęcać do zakupu. Oczywiście w drugim przypadku, muszą to być profesjonalne zdjęcia o wysokiej jakości. Powinny one być zrobione w bardzo ciekawej konwencji, jak i z pomysłem. Zdjęcie ma również przyciągać po prostu uwagę użytkownika. Musi dawać bardzo atrakcyjny przekaz, jeśli chodzi o sam produkt. Dlatego wystarczy nie zawsze sama fotografia produktu na tle jednokolorowym.

Skąd można brać zdjęcia?

Źródeł fotografii produktowych jest przynajmniej kilka. Wszystko jest zależne od tego, jakimi konkretnie produktami handlujemy. Jeśli jesteśmy producentem lub też rzemieślnikiem, to oczywiście jedyną możliwością jest zrobienie zdjęć samodzielnie lub także zlecenie tego komuś. W przypadku pełnienia funkcji dystrybutora bardzo często producent zapewnia produktowe fotografie. Bardzo podobnie jest w przypadku sprzedaży, która oparta jest o dropshipping. W takim właśnie wypadku o fotografie możemy poprosić hurtownie. 

Hurtownia powinna zapewnić fotografie jak w co po niektórych przypadkach również i opis produktu. Jedynak korzystanie z materiałów w ten sposób dostarczonych nie jest zawsze najlepszym pomysłem. Należy pamiętać, że producent je przekazuje wszystkim dystrybutorom, z którymi podejmuje współpracę. Unikalność w sieci jest naprawdę ważna. Bardzo ważne są unikalne opisy. Jednocześnie powinniśmy zadbać o unikalne i wyjątkowe zdjęcie. Wpływa to na opinie o marce, jak i sklepie. Klienta nie przyciągniemy, gdy prezentujemy identyczne opisy oraz zdjęcia, jak na innych stronach sklepów internetowych.

Zdjęcia wzięte bezpośrednio od producenta

Pod wizerunkowym względem, jak i wpływem na sprzedaż, będą zawsze lepsze fotografie unikalne. Nie zawsze jest to oczywiście możliwe z uwagi na względy finansowe lub też logistyczne. Jeśli w sklepie się ma tysiące lub też dziesiątki tysięcy produktów zrobienie im zdjęć wymaga sporych nakładów finansowych oraz czasu.

Są oczywiście branże, gdzie zdjęcia nie będą takie ważne. Dotyczy to szczególnie technicznych branż oraz sprzedaży przedmiotów, które się rozchodzą w sporych ilościach. Mamy na myśli nakrętki, śruby różnego rodzaju oraz innego produkty tego typu. Nie musimy tutaj tworzyć jakiś specjalnie wyjątkowych zdjęć. Powinny w zupełności wystarczyć takie, które pokażą po prostu sam produkt. Chociaż oczywiście jak w absolutnie każdym przypadku, jeśli ktoś ma jakiś pomysł niezwykły co do ciekawego zdjęcia śruby, to można sprawić, że klienci będą dany produkt akurat u nas chętniej kupowali. Przede wszystkim musimy przeanalizować, w jakim stopniu będzie opłacalne robienie drogich oraz czasochłonnych zdjęć każdemu produktowi. Możemy, na przykład zrobić tak z kilkoma artykułami. Możemy zlecić zrobienie zdjęć fotografowi zawodowemu lub też zrobić samemu profesjonalnie. Następnie porównajmy sobie klikalność, sprzedaż, czas spędzony na stronie, jak i inne parametry tychże produktów z innymi, zarówno przed dodaniem fotografii, jak i po dodaniu fotografii profesjonalnych. 

Musimy przyznać, że będzie na pewno zauważalna zmiana. Oczywiście będzie to zmiana na plus. Pamiętajmy, że profesjonalne zdjęcia produktowe oraz unikalny opis produktu to tak naprawdę klucz do sukcesu sprzedażowego. Na pewno będziemy zadowoleni z efektów.