Osoby przedstawiające firmy oferujące nieruchomości na sprzedaż odpowiedzialnie za rozreklamowanie swoich usług i pozyskanie klientów starają się w różnoraki sposób dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Dlatego znajdujemy ogłoszenia:
– w postaci plakatów naklejonych na słupach na przykład na przystankach;
– na ścianach budowli miejskich przeznaczonych do umieszczenia reklam;
– na wycieraczkach i skrzynkach pocztowych jako ulotki;
– w reklamach słyszanych w ulubionych stacjach radiowych;
– i tym podobne.

Jednak zestawienie to nie obejmuje jednej z najlepiej prosperujących form przekazu – stron internetowych. W zależności od budżetu materiałowego firmy, mogą one wybrać bardziej lub mniej popularne serwisy do umieszczania ogłoszeń, mające większy bądź mniejszy zasięg. Według statystyk przeprowadzonych przez stronę www.bankier.pl najbardziej prestiżowym i najchętniej odwiedzanym portalem w tej dziedzinie okazał się www.otodom.pl. Niewiele niżej lokuje się www.gratka.pl, a zaraz za nią sytuuje się www.olx.pl. Mniej znanymi, ale również popularnymi okazały się też takie strony internetowe jak:
– www.domy.pl;
– www.oferty.net;
– www.domiporta.pl;
– www.gumtree.pl;
– www.nieruchomosci-online.pl.
Strona www.bebroker.pl przedstawia również, że równie popularnym jest serwis www.morizon.pl.

Po zaprojektowaniu i wykonaniu odpowiedniej reklamy oferty,  o wyborze serwisu trudniącego się zrzeszaniem ofert nieruchomości na sprzedaż, w którym znajdzie się reklama,  według badań decyduje liczba zapytań o nieruchomości kierowana przez użytkowników.
Kolejnym wyznacznikiem dobrej renomy serwisu zachęcającej do skorzystania właśnie z niego,  jest średnia wejść na stronę i jej popularność.
Na kolejnych miejscach plasują się: koszt zamieszczenia ogłoszenia, dopasowanie oferty do wymagań biura, obsługa klienta, wygoda korzystania z serwisu oraz wgląd do analiz branżowych.
Można twierdzić, że popularność danego serwisu zależy od liczby ogłoszeń w nim zamieszczonych. Nie ma to jednak potwierdzenia w statystykach. W niektórych przypadkach można nawet zaobserwować wręcz odwrotną sytuację – strony z szerokim wachlarzem ofert są zbyt rzadko odwiedzane, aby działalność przynosiła oczekiwane profity. Ludzie wchodząc na stronę oferującą nieruchomości na sprzedaż oczekują, że da im ona ‘wybór’, a nie ‘szeroki wybór’. Analogicznie do poprzedniego faktu, biorąc na przykład serwis „Otodom.pl” – w porównaniu do lat poprzednich liczba ofert na jego stronie spadła o ponad 50 procent, a liczba klientów wzrosła o ponad 120 procent.

Wręcz ciężko w to uwierzyć, ale takie są fakty. W takim razie co mogło wpłynąć na taki stan rzeczy?
– Na pewno charakterystyczność, rozpoznawalność i potęga marki. W tej specjalności konkurenci mają dużą siłę przebicia, firma chcąca się zareklamować musi więc zadbać o swój wizerunek wyróżniający się na tle innych. Jak można to osiągnąć? Niestety nie obędzie się bez zainwestowania znacznej sumy pieniężnej w kampanie promocyjne.
– Pomóc w uzyskaniu popularności może też współpraca z innymi świetnie prosperującymi firmami. Dużo wejść zapewniają hiperłącza i przekierowania znajdujące się u współpracujących stron.
– Chodliwość strony zapewnia także wysoko uplasowana widoczność po wpisaniu frazy w wyszukiwarce www.google.pl Jest to wynikiem nieustannym doskonaleniu i rozwijaniu strony internetowej firmy (Podchodzi pod to ilość godzin, w których strona jest odwiedzana; aktywność na niej – klikane linki; jakoś ogłoszeń, a w tym zdjęć.)
Podsumowując – samo stworzenie serwisu do rozreklamowania nieruchomości na sprzedaż nie jest gwarantem powodzenia i oczekiwanych rezultatów. Należy też zadbać o to, aby strona była łatwo dostępna dla potencjalnych klientów. Mówiąc kolokwialnie – powinna się rzucać na każdego możliwego usługobiorcę, a niestety wiąże się to z dużymi kosztami włożonymi w promocję– takie mamy w obecnych czasach realia…

Polecamy uwadze:

Zostając w temacie nieruchomości na sprzedaż nabytych u dewelopera, skupmy się jeszcze na umowie, na której mocy nabyć można lokal. Podpisywana jest ona jako akt notarialny – sfinalizowana w każdej innej formie nie ma w świetle prawa żadnej wartości. Do jej zawarcia potrzebny jest komplet dokumentów w składzie: dowód osobisty kupującego, akt notarialny umowy sprzedaży nieruchomości, odpis z księgi wieczystej, dokumenty zalecone przez notariusza. Umowa będzie też nieważna jeśli nie znajdą się w niej podstawowe informacje dotyczące obu stron:
– imiona i nazwiska;
– serie i numery dowodów osobistych;
– imiona rodziców;
– adresy zamieszkania;
– jeżeli dotyczy – numery NIP;
a także:
– nazwę firmy;
– siedzibę firmy;
– organ prowadzący rejestr.
Niezbywalnym elementem takiej umowy jest również dokładne określenie wykupowanego mieszkania, bądź domu: adres, powierzchnia, numer księgi wieczystej, dane z ewidencji gruntów i budynków, cena sprzedaży. Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych komponentów skutkuje nieprawomocnością dokumentu.
Tak samo kupno, jak i sprzedaż nieruchomości wymaga nie lada wiedzy na ten temat, gdyż łatwo zostać oszachrowanym przez strony, które chcą zarobić na błędach czy niewiedzy innych. Dla kupujących nieoceniona będzie opinia i doradztwo osób zorientowanych w temacie, a dla sprzedających doświadczenie w tym biznesie.

By opus