Nadruk na koszulkach – cechy szczególne i sposoby znakowania ubrań

Gadżety reklamowe w ostatnich czasach stały się bardzo modnym narzędziem marketingowym. Dzięki przemyślanie i ciekawie zorganizowanej kampanii możliwe jest pozyskanie nowych, potencjalnych klientów, jak również promowanie firmy i wybicie jej wśród konkurencji. Wszelkiego rodzaju personalizowane upominki mogą służyć również jako ciekawy prezent lub upominek dla bliskich. Jakie gadżety przyciągają szczególna uwagę? Czym są osobiste ubrania? Jak wykonać trwały i ładny nadruk na koszulkach? Jakie projekty pomogą w rozwoju firmy?

Gadżety reklamowe dla firm i osób prywatnych

Personalizowane, znaczone przedmioty, stanowią ówcześnie podstawę innowacyjnego marketingu. Dzięki tego rodzaju reklamie możliwe jest umieszczenie na wszelkiego rodzaju przedmiotach logo firmy, jej danych teleadresowych, jak również skróconej oferty przedsiębiorstwa. Akcesoria tego rodzaju w szczególny sposób zapadają w pamięci odbiorcy, jak również pozytywnie wpływają na odbiór innych ludzi. Darmowe, brandowane prezenty mogą być wykorzystywane na wielu akcjach marketingowych, jak również podczas codziennej pracy biznesu – szczególnie wykorzystywane są na targach, jako prezenty okazjonalne czy gadżety rozdawane podczas promocji. Znakowanie gadżety są również idealnym pomysłem na prywatne upominki. Napisy na różnego rodzaju akcesoriach mogą być wdzięcznym podziękowaniem za przybycie na ważną uroczystość, stanowić oryginalne zaproszenie jak również być wykorzystane, jako prezent osobisty.
Wśród najczęściej stosowanych gadżetów z własnym oznakowaniem są:
– długopisy i akcesoria biurowe,
nadruk na koszulkach,
– małe i podręczne akcesoria elektroniczne,
– cukierki i słodkości personalizowane,
– ubrania,
torby i torebki z logo firmy,
– wiele innych. 

Czym jest i jak wykonać profesjonalny nadruk na koszulce?

Efektywne i efektowne nadruki na koszulkach powinny charakteryzować się kilkoma korzystnymi cechami. Do głównych należą przede wszystkim trwałość wykonania, odporność na zniszczenia, jak również świeży i żywy kolor. Wykonanie takiego gadżetu w sposób fachowy możliwe jest dzięki specjalnym maszynom i umiejętnościom osoby tworzącej produkt. Tego rodzaju znakowanie wykonywane jest bezpośrednio na materiale, za pomocą zewnętrznej aplikacji odpowiednio dobranego tuszu. W zależności od rodzaju powierzchni, jakości wykonania nadruku na koszulce, jak również innych czynników, warto dobrać odpowiednią metodę nanoszenia wzoru. Jakie techniki znakowania stosowane są w ówczesnych czasach? Czym one się charakteryzują?

Rodzaje i techniki nadruku

Dzięki mnogości różnorodnych technik znakowania, możliwe jest wykonywanie wielu ciekawych projektów – zarówno wielkogabarytowych, jak i małych, umieszczonych w konkretnym miejscu napisów. Innowacyjne technologie dają również możliwość nanoszenia tuszu na różnorodne powierzchnie – materiał, plastik, szkło, papier, itp.  Jakie rodzaje i techniki wykorzystywane są do nadruku na koszulkach?

Zobacz koniecznie:

SITODRUK

Sitodruk to inaczej mówiąc technika nadruku sitowego, którego główną cechą jest nanoszenie odpowiedniego wzoru przy pomocy wcześniej przygotowanego szablonu. Wzór, który w późniejszym czasie ma się znaleźć na materiale nakładany jest na drobną, tkana siatkę, a następnie zamaczany w odpowiednio dobranej farbie. Wykonanie odbitki ustalonej grafiki polega na przetłoczeniu kolorowych barwników przez matrycę i odbicie nadruku na koszulce.
Metoda ta idealnie nadaje się do pokrywania dużych, jednolitych powierzchni, dlatego też jest najczęściej wykorzystywaną techniką podczas znakowania ubrań. Jej niekwestionowaną zaletą jest możliwość znakowania w dowolnym kolorze. Farby można mieszać, jak również w projekcie stosować różnorakie przejścia braw. Sitodruk posiada również wysoką odporność na pranie, ścieranie i działanie innych czynników zewnętrznych. 

TERMOTRANSFER

Metoda ta polega na wklejeniu w materiał koszulki wcześniej przygotowanego wzoru – umieszczonego na folii flock lub flex. Pod względem bardzo wysokiej temperatury, włókna folii wnikają w strukturę materiału. Zaletą tego rodzaju nanoszenia projektu jest możliwość wykonania pojedynczych sztuk – bez nakazu wykonywania dużego nakładu. Metoda ta nadaje się do stosowania na gładkie powierzchnie, dlatego też – podobnie jak sitodruk – często wykorzystywana jest przy znakowaniu koszulek. 

HAFT KOMPUTEROWY

To bardzo efektowna, jak również trwała i wytrzymała technika znakowania materiałów. Wybrany wzór nanoszony jest na przygotowana powierzchnię za pomocą specjalnej maszyny hafciarskiej. Sposób ten wykazuje się wielką odpornością na zniszczenia, jak również ładnym, wysokiej jakości wykonaniem. Metoda ta stosowana jest w różnego rodzaju materiałach, niezależnie od jego struktury, wielkości czy grubości. Wybierając nadruk za pomocą maszyny hafciarskiej należy mieć na uwadze fakt, iż odwzorowywany projekt nie będzie nigdy oddawała 100% dokładności. Jest to również jedna z droższych technik nanoszenia grafiki, a szablon nadruku musi być wcześniej bardzo dobrze przygotowany.
Wśród innych powszechnie stosowanych metod nadruku należy wyróżnić:
– laser,
– fullprint,
– sublimacja,
– flex lateksowy,
– tłoczenie,
– metkowanie, itp.