Marketing na instagramie – jak to robić dobrze?

Instagram to obecnie jeden z najszybciej rozwijający się serwisów społecznościowych, liczba użytkowników już dawno przekroczyła miliard. Co najważniejsze portal cały czas się rozwija. Wprowadzone niedawno zmiany, jak ulepszenia wprowadzane w instagram stories, zapewnia marketerom jeszcze większe możliwości promocji marki.

W Polsce z instagrama korzysta już ponad 6 mln Polaków. Dużej zmianie ulega również struktura użytkowników aplikacji, osoby poniżej 16 roku życia stanowią jedynie 15%. Co to oznacza? Że średnia wieku na Instagramie rośnie, stwarzając tym samym duże możliwości budowania wizerunku marki wśród starszych odbiorców. To bardzo istotna zmiana, ponieważ najbardziej dochodowym segmentem klientów (niezależnie od branży) są ludzie w wieku od 18 do 30 lat. Przez zmianę profilu użytkowników aplikacji, coraz częściej możemy do nich docierać prowadząc działania marketingowe na Instagramie.

Jak działania podjąć na Instagramie by osiągnąć sukces? Aplikacja ta opiera się o wizualne treści i to one są najważniejsze przy prowadzeniu komunikacji marketingowej na Instagramie. Ładne, dobrze wykonane zdjęcia mogą przyciągnąć uwagę odbiorców, którzy z czasem staną się klientami marki. Nie samymi zdjęciami żyje Instagram, poniżej 3 sposoby na skuteczny marketing na Instagramie.

 

  1. Hasztag przyciąga

Instagram od początku swego powstania bazował na hashtagach, co zawsze było skutecznym sposobem na zwiększenie swojego zasięgu odbiorców w aplikacji. Również w tej kwestii właściciele Instagrama wprowadzili dużo zmian, od grudnia 2017 roku pojawiła się możliwość obserwowania konkretnego hasztagu – a nie tylko użytkownika jak to było wcześniej. Jak wiadomość tą mogą wykorzystać marketerzy? Używając pod zdjęciami wielu branżowych hasztagów mogą docierać do wielu nowych użytkowników. To również świetna okazja do wymyślenia własnego hasztagu, który będzie obserwowany do użytkowników.

Zanim zaczniemy prowadzić działania marketingowe na Instagramie powinniśmy stworzyć długą listę hasztagów, które pasują do prowadzonego biznesu. To długa i żmudna praca, ale bez wątpienia przyniesie sporo korzyści. Pozwoli nie tylko, pokazać się osobą potencjalnie zainteresowanym, ale również znaleźć konkurencyjne firmy. Obserwacja tego co robi konkurencja na Instagramie, powinna być jedną z najważniejszych czynności przy codziennej pracy. Wiedząc co robią Nasi rynkowi konkurenci, łatwiej będzie określić w jaki sposób chcemy się na ich tle wyróżnić.

Dobrym sposobem pozyskiwania wartościowych hasztagów jest przeglądanie profili osób, które Nas obserwują. Sprawdzając ich aktywności można trafić na wiele tagów, o których nie pomyśleliśmy podczas budowania strategii marketingowej na Instagramie.

 

  1. Korzystaj z Instagram Stories

Instagram Stories to funkcjonalność nie była dostępna w początkowych latach funkcjonowania aplikacji. Jej sposób działania został niejako zaczerpnięty z działalności Snapchata. Obecnie Insta Stories rozwija się w szalonym tempie, osiągając ponad 1 mld użytkowników w każdym miesiącu. To również świetny sposób na zmaksymalizowanie efektów prowadzonych działań na Instagramie. Właściciele aplikacji przywiązują dużą wagę do wysyłanych przez Nas krótkich relacji, o czym świadczyć może funkcja archiwizowania relacji, które możesz dodać do profilu. To idealne miejsce do katalogowania ważnych wydarzeń z Naszego życia. Planując strategię marketingową na Instagramie, absolutnie nie wolno pominąć tego narzędzia. Jak wykorzystać tą funkcjonalność do promocji brandu? Ze względu na ograniczony czasowo charakter relacji, jest to idealne miejsce do promowania wydarzeń, ogłaszania promocji czy też do pochwalenia się spotkaniem ze znanym klientem. Relacje wyświetlane są 24  godziny, można więc umieścić w niej kod rabatowy obowiązujący jedynie dobę. Potencjalni klienci dostrzegą okazję i z niego korzystają, a my zyskamy dodatkową sprzedaż.

 

  1. Korzystaj z Instagram Live

Działania prowadzone przez Instagram podobnie jak Facebook, coraz wyraźniej zmierzają w kierunku upodobnienia do telewizji. Algorytmu obu aplikacji są obecnie tak skonstruowane, że bardzo mocno promowane są treści na żywo. Osiągają one dużo większe zasięgi niż jakiekolwiek inne publikacje. To ważna wskazówka dla wszystkich, którzy prowadzą firmowy marketing na Instagramie. Marki powinny uwzględnić transmisje na żywo w swojej strategii marketingowej. Największą zaletą prowadzenia transmisji live jest fakt, że o jej rozpoczęciu zostaną powiadomieni odbiorcy. To już na starcie zapewnia całkiem spory zastrzyk obserwujących. Dodatkowo prowadzenie takich relacji zwiększa autentyczność firmy, nadając jej profesjonalny wizerunek. Do czego wykorzystać Instagram Live? Do przeprowadzania wywiadów, programów typu Q&A lub transmisji z branżowej konferencji. Działanie to świetnie się sprawdzi również do ogłaszania promocji czy też zapowiadana nadchodzących imprez. Dobrze wykorzystane funkcje Instagram Live mogą przynieść marce wiele korzyści wizerunkowych.