Jak działa gwarancja Apple?

Serwis Apple to jedna z najważniejszych kwestii, która interesuje osoby zastanawiające się nad zakupem urządzenia pochodzącego od tego niezwykle popularnego producenta. Jakie są zasady gwarancji Apple? Co konkretnie wchodzi w zakres usług oferowany przez serwis Apple? Kiedy można liczyć na darmową naprawę telefonu w serwisie Apple? Odpowiadamy, na co można liczyć udając się do serwisu Apple. Zapraszamy do lektury. 

 

Serwis Apple – najważniejsze informacje 

Po pewnym czasie eksploatacji może okazać, że nasz telefon marki Apple przestanie działać. Kiedy można zwrócić się do serwisu Apple? Jak zweryfikować, czy nasz telefon jest jeszcze objęty gwarancją producenta? Tego rodzaju pytania zadaje sobie mnóstw osób. Jak sprawdzić, czy serwis Apple naprawi nam telefon w ramach gwarancji? Najprostszym rozwiązaniem jest sprawdzenie, czy posiadamy paragon lub fakturę VAT. Jeszcze lepiej, gdy pamiętamy, kiedy dokładnie zakupiliśmy swoje urządzenie. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że gwarancja Apple na smartfony obowiązuje przez dokładnie okres jednego roku. W czasie pierwszych dwunastu miesięcy iPhone’a możemy korzystać z bezpłatnego serwisu Apple. Nie będziemy musieli ponosić żadnych dodatkowych opłat za obsługę czy wysyłkę. Ponadto, przez okres 90 dni od daty zakupi możemy liczyć na techniczne wsparcie ze strony serwisu Apple. W przypadku, gdy nie jesteśmy pewni, kiedy zakupiliśmy swój sprzęt, istnieje także inna możliwość. Jest także opcja zweryfikowania uprawnień do gwarancji na stronie internetowej producenta. Trzeba tam podawać tylko podstawowe dane. Chodzi tutaj przede wszystkim o numer identyfikacyjny urządzenia. Po wpisaniu tych najważniejszych informacji od razu uzyskamy odpowiedź, jaki jest status naszej gwarancji oraz czy możemy liczyć na bezpłatny serwis producenta.

Polecamy również:

 

Zakres gwarancji Apple – o czym należy pamiętać? 

Niektórzy dość długo zastanawiają się nad tym, czy konkretna usterka w ich iPhon’ie zostanie uznana jako możliwa do naprawienia w ramach bezpłatnej naprawy od serwisu. Aby się dowiedzieć, jaki jest zakres gwarancji Apple, należy spojrzeć do specjalnego dokumentu dotyczącego tej kwestii. Dokument na temat zakresu gwarancji oraz okresu jej obowiązywania zawsze jest dołączany do kupowanego urządzenia. Zakres gwarancji można także zweryfikować wchodząc na stronę internetową Apple. Umowa wskazuje, że ochrona gwarancyjna obejmuje m.in. wady materiałowe oraz wady wykonania, które pojawiają się w trakcie zwyczajnego eksploatowania produktu zgodnie ze wszystkimi instrukcjami obsługi Apple. Okres obowiązywania gwarancji wynosi 12 miesięcy. Liczy się go od momentu zakupu przez klienta detalicznego. Telefon powinien być zapakowany w oryginalne opakowanie. 

 

Czego nie obejmuje gwarancja od Apple? 

Zachęcamy, aby przed podjęciem decyzji o przekazaniu telefonu Apple na gwarancję, dokładnie zweryfikować, czy powstała usterka zostanie uznana przez serwis w ramach bezpłatnej naprawy. Istnieje cały katalog usterek, które nie są naprawiane w ramach bezpłatnej gwarancji. Zalicza się do tego m.in. naprawę części zużywających się wraz z upływem czasu, przede wszystkim baterii smartfona. Gdy dojdzie do drobnych uszkodzeń obudowy przez standardowe użytkowanie, czyli do zadrapań i wgnieceń, także nie powinniśmy liczyć na uznanie naszej reklamacji w ramach gwarancji. Serwisanci Apple nie uznają także usterek, które powstały podczas eksploatacji telefonu, w której używano nieoryginalnych akcesoriów. W przypadku, gdy do uszkodzeń naszego smartfona doszło w wyniku pożaru, wypadku lub zalania, gwarancja także tego nie obejmuje. 

 

Co zrobić, gdy nasz smartfon od Apple się zepsuje? 

Jeżeli nasz telefon uległ awarii, zaś od daty jego zakupu nie minęło jeszcze 12 miesięcy, mamy pełne prawo do tego, by skorzystać z całkowicie darmowego serwisu Apple. Zanim podejmiemy decyzję o przekazaniu urządzenia do naprawy, powinniśmy pamiętać o kilku niezwykle istotnych kwestiach. Najważniejsza rzecz: przed oddaniem telefonu do naprawy wykonajmy kopię zapasową wszystkich plików, które zgromadziliśmy na telefonie. Serwisanci w trakcie pracy nad telefonem mogą być bowiem zmuszeni do usunięcia całej zawartości zgromadzonej na naszym smartfonie, dlatego ubezpieczenie się na taką ewentualność powinno być dla nas absolutnym priorytetem. Gdy wykonamy już kopię zapasową wszystkich danych znajdujących się w telefonie, należy wykasować wszystkie dane osobowe oraz wyłączyć hasła zabezpieczające. Usprawni to technikom pracę, a dodatkowo uchroni nas przed ryzykiem, że zgromadzone w telefonie dane trafiłyby w niepowołane ręce. Gdy serwisanci Apple stwierdzą powstanie usterki, będą mogli zaproponować jego naprawę. Warto jednak wiedzieć, że to nie jedyna dostępna ewentualność.
Pracownicy Apple mogą nam także zaproponować wymianę telefonu na nowy egzemplarz lub zwrot kosztów, które wydaliśmy na zakup naszego sprzętu od Apple. Jesteśmy przekonani, że jeśli będą Państwo pamiętać o wszystkich tych zasadach, oddanie telefonu Apple na gwarancję nie powinno sprawiać żadnych problemów.